Kako da tokom jeseni ojačate imunitet

 

11683_kijavica_shutterstock_60082528
11683_kijavica_shutterstock_60082528

Jesen obeležavaju velike temperaturne promene, sve kraći dani, pojava novih alergena, kao i polazak dece u školu. Sve to utiče na vaš imunitet da slabi i da se osećate prehlađeno, preumorno i bezvoljno. Pogledajte kako da poboljšate svoj imunitet i da se zaštitite od jesenjih virusa.

PRAKTIKUJTE JOGU

Joga ne samo što vas oslobađa stresa, već određene poze mogu da stimulišu četiri glavna fiziološka sistema u našem organizmu: cirkulaciju, varenje, nervni i endokrini sistem. Sve ovo utiče na vaš imunitet, a joga će vam sigurno pomoći da ga ojačate.

UNOSITE VITAMINE I ANTIOKSIDANSE

Osim vitamina i suplemenata, bitno je da unosite vitamine i antioksidanse prirodnim putem. Napunite frižider voćem i povrćem i izbegavajte slatkiše i gazirane sokove.

POJAČAJTE TRENINGE

Joga jača imunitet, ali i kardio treninzi. Jedno istraživanje je pokazalo da su ljudi koji su vežbali 2 i po sata nedeljno za 10 posto bili zdraviji od onih koji to nisu radili. Ipak, pripazite, jer prejaki treninzi mogu dodatno da vas izmore i oslabe vam imunitet.

DRUŽITE SE

Ljudi koji provode puno vremena u druženju imaju jači imunitet, jer su često okruženi ljudima. Zato, dogovorite se sa prijateljicama da izađete u klub ovog vikenda.

ZAKAŽITE MASAŽU

Samo 20 minuta masaže izuzetno smanjuje nivo hormona kortizola koji izaziva stres i tako slabi vaš imunitet.

SPAVAJTE ŠTO VIŠE

Istraživanje Univerziteta u Čikagu pokazalo je da se neispavani ljudi skloniji dobijanju gripa o onih koji spavaju bar osam sati dnevno. Takođe, spavanje smanjuje stres koji takođe ima veliki uticaj na vaš imunitet.

VODITE RAČUNA O SVOJOJ ŠMINKI

Koža upija proizovde koje stavite na nju, a sastojci iz njih dospevaju direktno u krvotok. Zato pazite kakvu šminku koristite, jer mnogi proizvode sadrže veštačke sastojke koji mogu da vam pogoršaju imunitet.

PIJTE VINO

Jedno istraživanje je pokazalo da čaša vina dnevno može da poboljša imuni sistem. Ipak, pripazite, jer previše alkohola ima upravo suprotan efekat.

Pridružite se

Saznajte sve o najvažnijim vestima i događajima, pridružite se našoj Viber i WhatsApp zajednici, prijavite na newsletter, ili čitajte na Google News.

Žena.rs
Žena.rs
Google News