U planu obnova Pančevačkog mosta:

PANČEVAČKI MOST DOBIJA NOVI IZGLED Evo gde su planirani radovi, dobiće novu rampu koja povezuje Bulevar Despota Stefana

3
Pančevački most
Foto: RTS / screenshot
Pančevački most

Građani i putnici traže hitnu obnovu Pančevačkog mosta zbog njegovog lošeg stanja i gužvi u saobraćaju

Planirano je rušenje starih prilaza i izgradnja novih, kao i privremenih rampi za nesmetan saobraćaj tokom radova

Slušaj vest
0:00/ 0:00

Javno preduzeće "Putevi Srbije" raspisalo je tender za izradu Plana detaljne regulacije za rekonstrukciju Pančevačkog mosta u vrednosti od 14 miliona dinara, koji ističe 9. decembra, objavljeno je na Portalu javnih nabavki. Nadležni tvrde da bi radovi mogli da počnu sredinom 2026. godine, a da će do tada rešiti imovinska pitanja objekata ispod mosta, raspisati tender za radove i obezbediti novac.

Građani Palilule, Pančeva, ali i putnici iz Vršca i Zrenjanina koji prolaze preko Pančevačkog mosta, godinama traže da se njegova obnova nađe na listi prioriteta, jer tvrde da je most u sve gorem stanju.

Pančevački most
Foto: RTS / screenshot
Pančevački most

Za samo jedan sat u popodnevnom špicu gotovo 6.000 vozila pređe preko Pančevačkog mosta. Vozilima težim od 12 tona prelazak preko mosta je zabranjen, a rekonstruisan je samo deo kojim idu vozovi.

Pančevački most
Foto: RTS / screenshot
Pančevački most

"Most nema kapacitet da primi novi protok saobraćaja"

Stručnjaci objašnjavaju da su kapaciteti mosta odavno prevaziđeni i da su glavni uzrok gužvi - upravo prilazi i izlazi.

"Most nema kapacitet da primi novi protok saobraćaja. A na izlazu, izlazne saobraćajnice nemaju kapacitet da prime saobraćaj sa mosta. Tako da je, da kažem, zaglavljeno, zastoj je i na početku i na kraju saobraćajnica", kaže Krsto Lipovac, profesor Saobraćajnog fakulteta.

Delovi Pančevačkog mosta
Foto: RTS / screenshot
Delovi Pančevačkog mosta

Jelena Tornjanski iz Inženjerske komore Srbije kaže da je najveći izazov kod rekonstrukcije mosta kao što je Pančevački, to kako regulisati saobraćaj i da se zato radi fazno da se što manje remeti saobraćaj.

Kako će izgledati "novi" Pančevački most

Planirano je da se ruše stare i izgrade nove prilazne konstrukcije od Bogoslovije do Pančevačkog mosta. Petlja Krnjača trebalo bi da se radi u nekoliko faza. Pre rušenja izgradiće se privremene rampe kako bi saobraćaj funkcionisao i tokom radova.

"Pravimo jednu silaznu rampu sa Pančevačkog mosta, koja će se povezati sa Vilinim vodama i preko Klaničke i Dunavske ulice izlazimo na Ulicu despota Stefana. Kada izgradimo tu privremenu rampu, onda počinje rušenje sadašnje konstrukcije, gledajući smer od Bogoslovije ka Pančevačkom mostu", kaže Miodrag Poledica, pomoćnik direktora JP "Putevi Srbije".

Gužve na Pančevačkom mostu
Foto: RTS / screenshot
Gužve na Pančevačkom mostu

Pančevački most, kažu arhitekte, na dragocenoj je lokaciji. Zato je važno da ga rekonstruišu isključivo specijalizovana preduzeća i za projektovanje i za izgradnju i da se strateški precizno isplanira šta će sve okolo u budućnosti biti.

"Neophodno je da imamo u vidu da je potrebno da integrišemo sadašnji most u buduću ulogu te saobraćajnice u gradu, a to podrazumeva ispravno i tačno i precizno planiranje inkorporacije u budući metro koji je na ovoj lokaciji", kaže Danijela Rabrenović, arhitekta.

Pančevački most nalazi se na mestu na kome je od 1935. godine stajao Most kralja Petra Drugog koji je srušen u Drugom svetskom ratu. Poslednji put obnovljen je 1965. godine, a oni koji se tog vremena sećaju kažu da je most bio lep.

(RTS)

Pančevački most
Pančevački most (Foto: RTS / screenshot)
Pančevački most
Pančevački most (Foto: RTS / screenshot)
Pančevački most
Pančevački most (Foto: RTS / screenshot)
Delovi Pančevačkog mosta
Delovi Pančevačkog mosta (Foto: RTS / screenshot)
Gužve na Pančevačkom mostu
Gužve na Pančevačkom mostu (Foto: RTS / screenshot)
Izdvajamo za vas
Više sa weba