Afrički koncern preuzima nemačkog modnog lidera: Šta to znači za lanac jeftine mode koji ima radnje i u Hrvatskoj
Južnoafrička grupa Mr Price, koja zapošljava 32.000 ljudi, preuzima NKD u cilju širenja svoje maloprodajne mreže
Akcije kompanije Mr Price pale su za 12,3% nakon objave o akviziciji zbog sumnji analitičara
NKD, poznati modni lanac sa više od 2.200 prodavnica u Nemačkoj, Hrvatskoj i drugim evropskim zemljama, prodat je južnoafričkoj grupi Mr Price, koja planira snažno širenje mreže. Uprkos velikim planovima, akcije Mr Price-a su pale jer analitičari smatraju da je NKD-u previše plaćeno.
Jedan od najpoznatijih tekstilnih diskontera u Evropi prolazi kroz veliku poslovnu promenu. Lanac jeftine mode NKD, koji posluje sa oko 2.200 prodavnica i 10.000 zaposlenih u Nemačkoj, Austriji, Italiji, Sloveniji, Češkoj, Hrvatskoj i Poljskoj, i sopstvenom onlajn prodavnicom, dobija novog vlasnika.
Prethodni vlasnik, investiciona grupa TDR Capital LLP, objavila je da NKD prelazi u ruke novog kupca. TDR, koji upravlja imovinom vrednom 15 milijardi evra, kaže da je NKD postigao „značajnu priču o uspehu“ tokom sedmogodišnjeg perioda vlasništva i ojačao svoju poziciju kao jedan od vodećih evropskih lanaca mode sa popustom. Sada kompaniju preuzima koncern iz Afrike.
Mr Price Group kupuje NKD
Novi vlasnik je Mr Price Group, jedna od najvećih maloprodajnih grupa u Južnoj Africi. Kompanija zapošljava oko 32.000 radnika i posluje kroz 3.100 prodavnica i onlajn kanala. Pored odeće, prodaje i kućne proizvode, telekomunikacije i finansijske usluge.
Grupa je nedavno povećala prihode za 5,4%, na 18,6 milijardi randa (oko 937 miliona evra). Mr Price godinama sprovodi strategiju jačanja tržišne vrednosti, a akvizicija NKD-a je deo tog širenja.
NKD je poznat po pristupačnoj odeći, sportskoj opremi i sezonskim dekoracijama. Sam naziv NKD je skraćenica od „Niedrig Kalkuliert Discount“ (niski obračunati popust). Kompanija je 2024. godine ostvarila prihod od 850 miliona evra.
Planovi širenja: cilj 4.000 prodavnica
Ugovor o kupovini je potpisan i sada podleže odobrenju regulatora konkurencije. Ako sve bude išlo po planu, počeće novo poglavlje rasta: NKD sa novim vlasnikom planira da poveća broj prodavnica sa 2.200 na 3.000 na srednji rok, a dugoročni cilj je 4.000 prodajnih mesta.
Direktor NKD-a, Aleksandar Šmekel, kaže:
„Zajedno sa našim novim vlasnikom, koji dolazi iz maloprodajnog iskustva i razume našu industriju, dosledno ćemo sprovoditi naše planove rasta.“
Akcije gospodina Prajsa padaju nakon objave o akviziciji
Uprkos velikim planovima, investitori nisu reagovali pozitivno. Prema pisanju „Handelsblata“, akcije grupe gospodina Prajsa pale su za 12,3% na berzi u Johanesburgu. Analitičari veruju da je južnoafrički maloprodajni gigant platio više za NKD nego što opravdava trenutni profit kompanije.
(Izvor: Feniks magazin)