NA IDEJU DOŠLI DOK SU STUDIRALI U BEČU Jelena i Nemanja osmislili aplikaciju uz pomoć koje možemo kupiti proizvode čak 70 ODSTO JEFTINIJE, evo u čemu je caka
Aplikacija "Njuppa" osmišljena je da spreči nepotrebno bacanje hrane koja je potpuno ispravna
Nemanja i Jelena su ideju za aplikaciju dobili tokom studija u inostranstvu
Kada su se upoznali na studijama u Beču, Nemanja i Jelena nisu mogli ni da zamisle da će zajedno pokrenuti nešto što će im značajno usmeriti živote i dodatno učvrstiti vezu koja se među njima razvila. Danas ovaj bračni par stoji iza aplikacije koja je uspela da objedini zajedničku korist za sve: trgovci uspevaju da prodaju proizvode koji bi završili kao otpis uprkos tome što su potpuno upotrebljivi, a kupci kroz "korpe iznenađenja" dobijaju 55 do 70 odsto jeftinije proizvode. Uz sve to, sprečava se bacanje hrane i na taj način čuva planeta.
Mnogo puta do sada imali smo prilike da se susretnemo sa akcijama lokalnih pekara koje svoje proizvode pred kraj radnog vremena nude u pola cene, a pojedini čak i poklanjaju. Ipak, uprkos pojedinačnim akcijama, najnoviji podaci govore da se u Srbiji dnevno baci oko 2.000 tona hrane!
Reč je o jednom od onih problema koji nam nisu do te mere uočljivi jer nas najčešće ne pogađaju direktno, odnosno nismo svesni kakvog uticaja to ima baš na nas. Međutim, kada se sa kolektivnom spoji i lična korist, nastaje aplikacija o kojoj je bilo reči na početku - "Njuppa".
Njeni tvorci, Jelena i Nemanja upoznali su se tokom studija u Beču, gde su oboje prvi put videli kako funkcioniše koncept spasavanja hrane putem aplikacija poput TGTG (To Good To Go).
- Nakon detaljnog istraživanja, shvatili smo da se svakog dana baca ogromna količina potpuno upotrebljive hrane, ali da ne postoji nijedno digitalno rešenje koje bi to povezalo sa ljudima koji bi tu hranu rado kupili po nižoj ceni. Tako je nastala ideja: da i naš region dobije svoju verziju globalno dokazanog koncepta, ali prilagođenu našoj tržišnoj situaciji - objašnjava za "Blic Biznis" Nemanja Trbović.
Kako dalje navodi, od trenutka kada je ideja zapisana na papir do lansiranja aplikacije prošlo je gotovo dve godine.
- Najteže je bilo ostati dosledan kada su svi govorili da "ovde to ne može da uspe". Mi smo jednostavno verovali u koncept koji svima u lancu donosi samo benefite - pomaže biznisima da smanje troškove i ostvare zaradu na proizvodima koje bi inače bacili da nema Njuppa platforme, kupci dobijaju kvalitetne proizvode i super hranu po neverovatnoj niskim cenama, dok istovremeno doprinosimo uštedi prirodnih resursa i čuvamo planetu. Trostruka pobeda! - pojašnjava koncept ove ideje naš sagovornik.
Objedinili znanja i ideje
Nemanja i Jelena su vrlo brzo svoj tim proširili kako bi ponuda koju plasiraju bila kompletna. Ono što je specifično za sve članove tima jeste da je svako od njih u nekom trenutku radio i živeo u inostranim zemljama.
- Po struci sam ekonomista sa specijalizacijom iz lanca snabdevanja, pa sam upravo to znanje iskoristio u praktičnoj primeni - da povežem višak i potražnju. Logistika, predviđanje, optimizacija - sve su to temelji "supply chain-a", ali i ovog biznisa. Razumevanje toka robe i vrednosti bilo je ključno da osmislimo jednostavan, ali efikasan model koji svima donosi korist. Jelena je diplomirani inženjer i stručnjak u oblasti finansija i brine o tome da uloženi novac bude pametno investiran. Uzeto u obzir da smo se do sada sami investirali i biznis razvijali sa sopstvenim novcem, imala je veliki zadatak - precizira Nemanja.
Tu su još i Darko - ekspert sa mnogo iskustva u softverskom inženjerstvu i programiranju koji predvodi tehnički tim i Bogdan - ekonomista specijalizovan u donošenju strateških odluka, koji je savetnik i mentor za dalji razvoj poslovanja.
Prva prodata korpa je osećaj koji se ne zaboravlja
Prema rečima sagovornika "Blic Biznisa", bilo je mnogo teških momenata - toliko da je pokretanje biznisa i same aplikacije potpuno preokrenulo njihove živote.
Uprkos tome postoji nekoliko trenutaka koje nikada neće zaboraviti.
- Prva prodata korpa… taj osećaj je bio neverovatan. To je bio prvi dokaz da nešto što je do tada postojalo samo u našim glavama zapravo funkcioniše u realnosti. Zatim, prvi komentari korisnika. Prvo "bravo", prva "petica", prvi put kada smo videli da ljudi ne samo da razumeju koncept, već ga i podržavaju, pričaju o njemu, preporučuju ga dalje - tada je postalo jasno da sav uloženi trud ima smisla. Ti mali, ali snažni signali da smo na pravom putu bili su gorivo koje nas je guralo napred onda kada je bilo najteže - iskreno i u dahu navodi Nemanja.
Kako funkcioniše aplikacija?
Biznisi kroz aplikaciju objavljuju "Korpe iznenađenja" - proizvode koji bi inače ostali neprodati i u najgorem slučaju uništeni. Korisnici putem aplikacije vide dostupne ponude u svom okruženju, rezervišu i plate korpe sa proizvodima po ceni nižoj od 55 do 70 odsto direktno u aplikaciji, i preuzimaju ih na navedenoj lokaciji u navedenom vremenu za preuzimanje. Na taj način, trgovci ostvaruju dodatni prihod umesto otpisa, a potrošači dobijaju kvalitetnu hranu po pristupačnijoj ceni.
- Pored ekonomskog efekta, Njuppa ima i snažnu ekološku dimenziju. Svaka spašena korpa direktno doprinosi smanjenju emisije CO₂, potrošnje vode, struje i poljoprivrednog zemljišta - objašnjava idejni tvorac aplikacije.
Već prepoznatljivi
Kako kaže Nemanja, u Srbiji su postali sinonim za borbu protiv bacanja hrane i sve više kompanija im se pridružuje upravo zbog tog win-win efekta. Njuppa dakle polako postaje prepoznatljiva, a odakle baš taj naziv, pojasnio je za kraj naš sagovornik.
- Ime se pojavilo skroz spontano, onako iz razgovora. Hteli smo nešto kratko, lako za pamćenje i da čim ga čuješ - pomisliš na hranu. A kod nas se odavno kaže "njupati" kad se misli na klopu, tako da je sve kliknulo u sekundi. Ispostavilo se da je pun pogodak, jer su ljudi baš pozitivno reagovali na ime i ceo naš vizuelni identitet - zaključio je mladi preduzetnik.